2011. október 15., szombat

Dolce Vita - az én (íz)világom: Cannoli szicíliai módra - amivel a római utat nyertem, mint főnyereményt

Sokszor volt már az életben, hogy nagyon örültem neki, hogy kicsi olasz vagyok. :-D
Nem volt ez másképp akkor sem, amikor az elmúlt napokban megosztottam veletek egy információt, miszerint az egyik receptemmel megnyertem egy verseny fő díját, egy 3 napos, 2 éjszakás, 2 személyes római utat. 
Ígértem, hogy a napokban megosztom a receptet is, hogy mindenki élvezni tudja ezt a remek, dél-olasz ízvilágot.

DOLCE VITA - AZ ÉN (ÍZ)VILÁGOM: CANNOLI SZICÍLIAI MÓDRA - AMIVEL A RÓMAI UTAT NYERTEM, MINT FŐNYEREMÉNYT


Hozzávalók
- 10 dkg cukor
- 15 dkg liszt
- 1 tk. kávépor - lehet instant is -
- 1 tk. szerencsi vagy holland kakaópor - az a lényeg, hogy ne legyen benne cukor -
- 1 púpozott ek. kristálycukor
- 1 csipet só
- 1 tk. fehérbor ecet
- 15 gr vaj
- néhány csepp mandulaaroma
- néhány csepp vanília eszencia vagy narancsvirág víz
- 1 késhegynyi őrölt fahéj
- száraz fehérbor vagy Marsala bor
- 1 db. tojás fehérje
- 10 gr cukrozott, apróra vágott, kandírozott narancshéj
- 30 dkg friss ricotta
- olaj a sütéshez

Elkészítés
Egy tálba tesszük a lisztet, vajat, kis sót, cukrot, ecetet, kakaót, kávét. Annyi bort - én leginkább száraz fehérbort használok - gyúrunk bele, hogy kemény tészta legyen. Fél órára a hűtőbe tesszük. Addig elkészítjük a tölteléket: a porcukor kivételével összekeverjük a ricottát, 10 dkg cukrot,  vanília eszenciát vagy a narancsvirág vizet, kandírozott narancshéjat, őrölt fahéjat és ezt is fél órára a hűtőbe tesszük. Utána kinyújtjuk a tésztát kb. 5 mm vastagra és 10 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Megkenjük a lapokat olajjal, feltekerjük sajtroló csövekre, a szélüket tojás fehérjével összeragasztjuk és bő, forró olajban kisütjük. Arra figyeljünk, hogy amikor az olajba tesszük, akkor az összeragasztott rész legyen alul, mert különben nagy esély van rá, hogy szétnyílik. Amikor barna a színe kivesszük és megvárjuk, amíg kihűlnek. Utána lehúzzuk őket a csőről és megtöltjük a töltelékkel és végén porcukrot szórunk rájuk.

Tipp: a töltelékbe lehet tenni 5 dkg reszelt étcsokoládét is, de én most kihagytam. Valamint, ennek a süteménynek a tésztáját le lehet fagyasztani, s ha úgy gondoljuk, kivesszük a mélyhűtőből, amíg kihűl elkészítjük a masszát, s nagyon gyorsan kész is van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése