2011. december 9., péntek

Kézzel készített karácsonyi ajándék 3.: Panpepato keksz - az umbriai mézeskalács (Dolce Vita - az én (íz)világom)

Advent 3. vasárnapja, amikor a rózsaszín gyertyát kell meggyújtani, a Szeretetet jelképezi. Sokat gondolkodtam rajta mit is osszak meg karácsonyi ajándékötlet gyanánt, ami számomra a szeretetet jelképezi.
Végül, természetesen egy olasz recept mellett döntöttem.
Ezt a recept egy tradicionális umbriai süteményt, amit ők „borsos kenyérnek” hívnak, Karácsonykor fogyasztják. Igaz, nem keksz formájában, inkább kenyér formájú süteményeket készítenek belőle és felszeletelik, de mivel mi ajándéknak szánjuk, úgy gondoltam, a keksz alak sokkal jobb lesz.

Az ünnepek hatására napokban a Facebook-on indítottam egy játékot, amiben várom a lájkokat a Rozmaring&Csokoládé oldalra - nem erre a receptre várom a lájkokat, hanem magát a Rozmaring&Csokoládé oldalt kell lájkolni - 2011. december 31. délig, hiszen értékes nyereményben részesül majd valaki, aki a lájkolók közül kisorsolásra kerül, természetesen olyanokban, ami a konyhában használható. 

PANPEPATO KEKSZ - AZ UMBRIAI MÉZESKALÁCS (DOLCE VITA - AZ ÉN (ÍZ)VILÁGOM -
Hozzávalók – kb. 20 db-hoz –
- 9 dkg dió
- 9 dkg makadám dió - az eredetiben csak rendes dió van -
- 10 dkg étcsokoládé – legalább 65%-os –
- 5 dkg mandula
- 2,5 dkg mogyoró
- 5 dkg kandírozott narancshéj apróra vágva
- 5 dkg mazsola
- 5 dkg aszalt gyümölcs: karácsony lévén és datolyát tettem bele
- 10 dkg méz – fenyő vagy gesztenye, mert ezeknek nagyon finom az ízük, én fenyőmézet használtam –
- 2,5 dkg enyhén pirított fenyőmag
- 0,5 dl száraz fehérbor
- 2,5 dkg kakaópor – nem cukrozott –
- 2,5 dkg liszt
- 0,5 kk. őrölt bors

Elkészítés
Először a fenyőmagot pirítsuk meg egy kicsit, mert így jobban kijön az íze. Utána az összes magot tegyük egy nejlonzacskóba, s húsklopfolóval törjük durvára – azért jó a nejlon, mert nem fog az egész konyha magdarabokban úszni :-) -.
Ez után a mazsolát, narancshéjat és a datolyát is aprítsuk össze és adjuk a magokhoz.
Majd tegyük hozzá a lisztet és a kakaót is.
Ezt követően a csokit, a mézet és a bort olvasszuk össze, s ezt is öntsük a keverékhez, majd keverjük össze.
Elég ragacsos masszát kapunk, de vizes kézzel nagyon jól tudjuk formálni.
120 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percet szárítsuk.
1-2 napig tegyük dobozba, mert akkor kellemesen megpuhul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése