2012. február 15., szerda

Milánói ossobuco - lyukas csont -

Ezt a receptet már nagyon régóta tervezem elkészíteni. S szinte alig változtattam rajta, ami nagyon meglepő :-). A Valentin-nap ideálisnak tűnt ennek a nagyon-nagyon finom marhahúsnak az elkészítésére. Így hát...

MILÁNÓI OSSOBUCO (lyukas csont) - DOLCE VITA-AZ ÉN (ÍZ)VILÁGOM


Hozzávalók - 2 személyre - 
- 2 db. kb. 4 cm vastag velős borjú – vagy marhalábszár
- 35 gr vaj
- 1 salotta hagyma apróra vágva
- kb. 5 cm – es répa  - egy kisebb répa fele – apróra vágva
- kb. 5 cm szárzeller apróra vágva
- 2 dl száraz fehérbor
- 2 db. kisebb paradicsom megpucolva, kimagozva, apró kockára vágva
- kevés liszt
- só, bors
- 2,5 dl alaplé
- gremolata/gremolada: Egy kőmozsárba pépesre paszírozunk fél db. apróra vágott fokhagymát, egy kisebb marék apróra vágott petrezselymet és 1 citrom reszelt héját. Eredetileg kell bele hering egy darab, de én kihagytam. 

Elkészítés
A hússzeleteket enyhén megsózzuk, megborsozzuk és megforgatjuk lisztben, amíg egy fazékban felolvad a vaj. Majd a húsok mindkét felét megpirítjuk. Ekkor mellészórjuk a hagymát, répát és szárzellert, s amikor a hagyma már kezd  megpuhulni, hozzáöntjük a bort. Amikor nagyjából elpárolgott, hozzáöntjük az alaplevet és hozzá adjuk a paradicsomot. Kis lángon, fedő alatt kb. másfél órát főzzük. Néha fordítsuk meg óvatosan és figyeljünk, ha kell, öntsünk még hozzá kevés alaplevet.
Amikor elkészült, közvetlenül tálalás előtt a tetejére szórjuk a gremolatat/gremoladat.
Köretként fogyasszunk hozzá sáfrányos rizst, vagy polentát, de, hogy őszinte legyek, én kenyeret ettem hozzá, ugyanis tunkoltam a szaftban, aminek isteni íze volt. Kár lett volna kihagyni! :-)

2 megjegyzés:

  1. Szeretem a marhahúst, bár megvallom leginkább levesben. Azért máshogy is! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia MJ, na, akkor itt az ideje, hogy megszeress egy másik marhahúsos ételt is....jobban is, mint a levest! :-)

    VálaszTörlés