2013. december 22., vasárnap

Advent 2013. Firenzei habcsók...akár csokis aljjal - kézzel készített karácsonyi ajándék 4.

A legvégére hagytam a legkedvesebbet. A mai harmincasok - és idősebbek - emlékeznek még a csokis aljú habcsókra. Na, ez elmaradhatatlan volt nálunk, ugyanis a nagypapámnak és nekem is, ez volt a kedvencünk. Néhány éve az akkori munkahelyemen jutott eszembe ismét, amikor a cég karácsonyi képeslapjait terveztem. Azonnal felvettem a kapcsolatot egy toszkán ismerősömmel a receptért, majd ezt követően mentem a cég üzemébe, s a cukrászokkal elkészíttettem. Hatalmas élmény volt újra beleharapni egy ilyen habkarikába, néhány nappal az ünnepek előtt.
Aztán tavalyelőtt úgy gondoltam, mi lenne, ha néhány barátnőmnek ezt adnám karácsonyra, sőt, még a fára is akasztanék párat.
Mindenki ismerheti tehát ezt a habcsókot, ha nem is itthonról, hát akkor Firenzéből, ahol a hatalmas habcsókok egész évben vígan mosolyognak ránk a cukrászdák üvegablakán át. Ezekkel egy maximálisan édes szájú ember sem tud megbirkózni...bár nekem néha sikerül :). Bármerre járjunk Firenzében vagy akár egész Toszkánában, mindenhol megtalálható...igaz, nincs csoki az alján, de ki bánja, lényeg a ropogtatás :).
Bármilyen alakúra lehet készíteni. Lehet habcsók, karika, s az ügyesebbeknek a határ a csillagos ég. 

ADVENT 2013. FIRENZEI HABCSÓK...AKÁR CSOKIS ALJJAL - KÉZZEL KÉSZÍTETT KARÁCSONYI AJÁNDÉK 4.


Hozzávalók 
- 10 dkg szoba hőmérsékletű tojásfehérje
- 1 csipet só
- 2-5 csepp citromlé
- 20 dkg porcukor
- ízlés szerint vanília kivonat
- temperált csokoládé a mártáshoz 
- egy meghitt, családi pillanat emléke - ez nekem jelen esetben a nagypapám - 

Elkészítés
A sütőt előmelegítjük 90-100 fokra. A sót és a cukrot a tojásfehérjéhez adjuk, majd a cukor felét. Elkezdjük a habverővel kemény habbá verni. Majd amikor már kemény, adagoljuk hozzá a maradék cukrot és a vanília kivonatot is. Utolsónak adjuk hozzá a citromlevet, amitől szép, fényes lesz a hab, és a meghitt, családi pillanat emlékét. Amikor már teljesen kemény a hab, töltsük habzsákba, s tetszőleges formákat nyomjunk belőle egy sütőpapírral bélelt tepsibe. Kb. két óra alatt fog tökéletesre sülni. Ha eltelt egy óra, nézzük meg, hogy szép fehér-e még, ha egy kicsit barnulni kezd, vegyük lejjebb a hőfokot, mert a habcsóknak fehérnek kell lennie. Ha kész, s szeretnénk, hogy csokoládés legyen az alja, temperált, olvasztott csokoládéba mártsuk, s hagyjuk, hogy a csoki megdermedjen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése